A methodology to approach sound creation

Authors

  • Daniel Gómez Universidad Icesi, Cali
  • Joaquín Llorca Universidad de Caldas, Manizales

DOI:

https://doi.org/10.18046/syt.v10i22.1274

Keywords:

Sound, design, creation, music, methodology.

Abstract

This paper presents a methodology developed by the authors to stimulate sonic and musical creation in Design students. Different theoretical backgrounds that are the basis of this practice are exposed along with the guidelines for its development. Based on qualitative assessment of the musical production of the students and the manifest impact on their acoustical cognition the effectiveness of its practice is concluded.

Author Biographies

  • Daniel Gómez, Universidad Icesi, Cali

    Ingeniero, Maestro en Arte Digital. Su trabajo ha estado relacionado con la producción de herramientas interactivas para el trabajo con la música y el sonido, tanto a nivel teórico y académico, como en la producción e interpretación musical. Estos desarrollos han potencializado diversos trabajos de  composición y producción musical.

  • Joaquín Llorca, Universidad de Caldas, Manizales

    Arquitecto y músico, doctorando en Teoría del Arte y la Arquitectura por la Universidad Politécnica de Cataluña. Su interés comprende las áreas del arte sonoro, la música y  el cine. Además de la docencia se ha desempeñado en el campo del diseño sonoro y la composición musical para audiovisuales.

References

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Published

2012-09-30

Issue

Section

Original Research