La figura del monstruo en el cine de horror
DOI:
https://doi.org/10.18046/recs.i2.419Keywords:
CIE DE HORROR, MONSTRUO, ANÁLISIS CINEMATOGRÁFICO, OTREDADAbstract
Por sus efectos, el cine de horror ha apelado a la idea del "otro" por medio de la figura del monstruo, algo o alguien que originalmente proviene de terrenos desconocidos para hacer realidad los temores y ansiedades que la "otredad", de antemano, genera en el orden establecido. En este artículo, la autora explora los cambios que esta recreación cinematográfica de la "otredad" ha asumido con el paso del tiempo y muestra cómo ha pasado de la dimensión de lo extraño a recrear nuestra cotidianidad.Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
© Reserved Copyright
Material in this publication may be reproduced without authorization, provided the title, author and institutional source is acknowledged.
The content published in Revista CS is distributed under the Creative Commons BY-NC 4.0 Attribution/Recognition-NonCommercial 4.0 International license.
You are free to:
Share — copy and redistribute the material in any medium or format.
Adapt — remix, transform, and build upon the material.
Under the following terms:
Attribution — You must give appropriate credit , provide a link to the license, and indicate if changes were made . You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
NonCommercial — You may not use the material for commercial purposes.