Pedagogies for educational inclusion and social justice from a sociocultural perspective

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18046/recs.i44.14

Downloads

Download data is not yet available.

References

Coll, César; Esteban-Guitart, Moises; Iglesias, Edgar (2020). Aprendizaje con sentido y valor personal. Experiencias, recursos y estrategias de personalización educativa. Editorial Graó.

Echeita, Gerardo; Ainscow, Mel (2011). La educación inclusiva como derecho. Marco de referencia y pautas de acción para el desarrollo de una revolución pendiente. Tejuelo, 12, 26-46.

Esteban-Guitart, Moises; Gee, James (2024). Learning as life project(s). Learning: Research and Practice, 10(1), 93-102.

Gajardo-Espinoza, Katherine; Cáceres-Iglesias, Judith; Zardel, Jacobo (2023).

El concepto de inclusión desde las aproximaciones críticas emergentes. Revista Nacional e Internacional de Educación Inclusiva, 16(2), 34-50.

Hedegaard, Mariane; Edwards, Anne (2019). Supporting Difficult Transitions. Children, Young People and Their Carers. Bloomsbury.

Iglesias-Vidal, Edgar; González-Patiño, Javier; Lalueza, José Luis; Esteban-Guitart, Moises (2020). Manifiesto en tiempos de pandemia: Por una educación crítica, intergeneracional, sostenible y comunitaria. Revista Internacional De Educación Para La Justicia Social, 9(3), 181–198.

Kozulin, Alex (2000). Instrumentos psicológicos: La educación desde una perspectiva sociocultural. Editorial Paidós.

Marsico, Guiseppina (2018). Development and education as crossing socio-cultural boundaries. En The Cambridge handbook of sociocultural psychology (pp. 302-316), editado por Alberto Rosa y Jaan Valsiner. Cambridge University Press.

Paris, Django (2012). Culturally sustaining pedagogy: A needed change in stance, terminology, and practice. Educational Researcher, 41(3), 93-97.

Vygotski, Lev (1997). Fundamentos de Defectología. Editorial Visor.

Downloads

Published

2024-11-07

How to Cite

Esteban-Guitart, M., Lalueza, J. L., & Sánchez, J. E. (2024). Pedagogies for educational inclusion and social justice from a sociocultural perspective. Revista CS, (44), a14. https://doi.org/10.18046/recs.i44.14